مشاوره آنلاین و نوبت دهی پزشکان همدرد اول
مشاوره آنلاین و نوبــــت دهـی پزشکــــــــان
ارتوپدی چیست
تاریخ انتشار : 1401/03/01 بازدید : 1720

ارتوپدی چیست و ارتوپد کیست

دکتر ارتوپدی

همه ی ما زمانی که در استخوان ها و مفاصل خود مانند دست، کتف، پا و .. دچار ناراحتی و درد می شویم؛ بی شک به فکر مراجعه به دکتر ارتوپدی افتاده ایم. دکتر ارتوپدی یک تخصص پزشکی است که در زمینه ی سیستم حرکتی بدن فعالیت دارد و مشکلات و بیماری های مربوط به این سیستم عضلانی اسکلتی بدن را تشخیص و درمان می کند. سیستم عضلانی اسکلتی بدن سیستم پیچیده ای است که شامل استخوان ها ، مفاصل ، رباط ها ، تاندون ها ، عضلات و اعصاب است که اجازه می دهد یک فرد حرکت کرده و فعال باشد. تمامی ناراحتی و مشکلات در ناحیه ی دست ها و پاها و کمر و گردن و لگن و دردهای این مناطق و محدودیت های حرکتی و تغییر شکل اندام ها؛ و لنگ زدن همه و همه در دایره فعالیت دکتر ارتوپدی می باشد.

در انتهای این مطلب میتوانید لیستی از کلینیک های ارتوپدی و متخصصان ارتوپد را که به ترتیب رضایتمندی مراجعین خود مرتب شده اند را ببینید و در صورت ویزیت نظرات خود را با بقیه خوانندگان در میان بگذارید.

پیدا کردن دکتر ارتوپدی خوب که بتواند مشکل ایجاد شده در شما را؛ به بهترین صورت ممکن و کمترین عوارض، درمان و رفع نماید؛ یکی از چالش هایی است که با آن مواجه شده اید. ما در این مقاله قصد داریم که شما را برای یافتن بهترین دکتر ارتوپدی راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید.

 

 

 

فهرست مطالب :

در انتخاب دکتر فوق ارتوپدی باید چه معیار ‌هایی را باید مد نظر قرار داد؟
اولین معیار در انتخاب دکتر ارتوپدی
دومین معیار در انتخاب دکتر ارتوپدی
سومین معیار در انتخاب دکتر ارتوپدی
چهارمین معیار در انتخاب دکتر ارتوپدی
پنجمین معیار در انتخاب دکتر ارتوپدی

ششمین معیار در انتخاب دکتر ارتوپدی

هفتمین معیار در انتخاب دکتر ارتوپدی

 

در انتخاب دکتر فوق ارتوپدی باید چه معیار ‌هایی را باید مد نظر قرار داد؟

با توجه به تغییر سبک زندگی افراد در دنیای مکانیزه ی امروزه؛ شاهد کاهش تحرکات فیزیکی هستیم. این امر باعث شده که افراد در سنین مختلف دچار دردهای مفصلی و استخوانی شوند. بنابراین فردی که دچار درد شده است نیاز به مراجعه به دکتر ارتوپدی دارد.  پیدا کردن بهترین دکتر ارتوپدی که می تواند به شما کمک کند تا بهترین درمان را برای مشکل خود انجام دهید؛ بسیار مهم است. باید به دنبال پزشکی باشید که در زمینه خاص از ارتوپدی تخصص داشته باشد؛ تا بالاترین سطح مراقبت را ارائه دهد. در ادامه مواردی را مطرح می‌کنیم که به شما در پیدا کردن بهترین دکتر ارتوپدی راهنمایی می کند.

اگر در تهران یا اطراف آن زندگی می کنید ، بهترین پزشکان متخصص ارتوپدی در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دکتر ارتوپد در دسترس هستند. متخصصان ما دارای تخصص و تجربه مورد نیاز شما هستند و همچنین به جدیدترین دانش و فناوری دسترسی دارند.

 

اولین معیار در انتخاب دکتر ارتوپدی

برای یافتن دکتر ارتوپدی خوب، قدم اول پرس و جو از افرادی است که بیماری مشابه شما را داشته اند. بدون شک تحقیق و صحبت کردن و استفاده از تجارب افرادی که دچار مشکل مشابه شما بودند و درمان شده و تحت درمان بوده اند به شما کمک می کند و دید کلی در پیدا کردن دکتر ارتوپدی خوب را به شما می دهند.

دومین معیار در انتخاب دکتر ارتوپدی
تحقیق و دریافت اطلاعات بیشتر از طریق اینترنت. قدم بعدی در انتخاب پزشک بررسی رضایت بیماران درمان شده از پزشک مدنظر است. در  سایت کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دکتر ارتوپد  به راحتی می توانید نظرات و میزان رضایت بیماران و هم چنین فیلم‌ های تهیه شده از رضایت آنان را مشاهده کنید و از انتخاب دکتر ارتوپدی خود در این مرکز اطمینان پیدا کنید.

سومین معیار در انتخاب دکتر ارتوپدی

ارزیابی مدارک و اعتبار نامه‌ پزشک قدم بعدی است. گواهی تحصیلاتی، مدارک پزشکی و اعتبار نامه از جمله مواردی است که باید بررسی شود.  تمامی پزشکان کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دکتر ارتوپد ، دارای مدارک تحصیلی عالی بوده و در تخصص خود سوابق درخشانی دارند.

چهارمین معیار در انتخاب بهترین دکتر ارتوپدی

از دیگر معیارهای  انتخاب پزشک ارتوپدی، نحوه برخورد او با بیماران است. رفتار و ارتباط بین بیمار و پزشک از عوامل مهم در روند درمان بیمار است؛ چرا که بیمار باید با دکتر ارتوپدی خود احساس راحتی کند و مشکلات خود را با او در میان بگزارد تا روند درمان خوبی را طی نماید. این معیار باعث افزایش رضایت مراجعین می باشد.

پنجمین معیار در انتخاب دکتر ارتوپدی

در هنگام انتخاب دکتر ارتوپدی ، به عنوان پزشک معالج خود، باید به یک سری ویژگی ها در وی توجه داشته باشید از جمله ویژگی هایی که بایستی دکتر ارتوپد داشته باشد:  

·   برای بیمار خود وقت می گذارد.
·   سخنان بیمار را با دقت گوش می کند.
·   بیمار را به صورت کامل معاینه می کند.
·   تمام روش های درمان و خطرات احتمالی را کامل توضیح دهد.
·   درخواست آزمایش و تست های غیر ضروری را نمی کند.

 تمام پزشکان و متخصصان ما در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دکتر ارتوپد تمامی ویژگی های مطرح شده را دارند و به راحتی می توانید و با اطمینان خاطر درمان خود را در کلینک ما انجام دهید.

ششمین معیار در انتخاب دکتر ارتوپدی

مورد دیگری که باید در انتخاب بهترین دکتر ارتوپدی در نظر گرفت؛ انتخاب روش درمانی که کمترین خطر را برای بیمار داشته باشد و روند سلامت و بهبود بیمار سریع باشد. این امر مستلزم این است که پزشک دارای تجربه و مهارت بالا در تشخیص داشته باشد.

هفتمین معیار در انتخاب دکتر ارتوپدی

 در انتها موردی که برای یافتن بهترین دکتر ارتوپدی در تهران بایستی بررسی کرد، تجهیزات و خدمات کلینیکی است که پزشک در آن فعالیت می کند. داشتن تجهیزات جدید و بروز برای درمان انواع مشکلات و بیماری ‌ها از ویژگی هایی است که در انتخاب دکتر متخصص ارتوپدی در نظر گرفت. کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دکتر ارتوپد ، علاوه بر این که دارای بهترین پزشکان متخصص ارتوپد می باشد که در زمینه کاری خود از بهترین ها هستند، هم چنین جدیدترین و بهترین دستگاه ها و تجهیزات روز دنیا را دارا می باشد.

 

تمام ویژگی ها و معیار هایی که  باید برای انتخاب بهترین دکتر ارتوپدی در تهران در نظر گرفت و ما در این مقاله به آن اشاره کردیم؛ می توانید در کلینیک دکتر ارتوپد پیدا کنید و درمان خود را تا بهبودی کامل زیر نظر پزشکان متخصص ما ادامه دهید.

ارتوپد

به طور قطع می توان گفت که هر فرد در طول زندگی حداقل یک بار به متخصص ارتوپد مراجعه کرده است. حال این سوال پیش می آید که رشته تخصص ارتوپدی چیست و برای درمان چه نوع مشکلات و بیماری هایی باید به پزشک متخصص ارتوپدی مراجعه کرد. ما در این مقاله قصد داریم در جهت آشنایی و افزایش آگاهی شما، اطلاعاتی را در خصوص رشته ارتوپدی بگزاریم؛ و در مورد مهارت های پزشک متخصص ارتوپدی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 

 

 

فهرست مطالب :

ارتوپدی چیست؟

کار دکتر ارتوپد چیست؟

وظایف دکتر ارتوپد چیست؟

فوق تخصص ارتوپد به چه کسی گفته می شود ؟

جراح ارتوپد به چه کسی گفته می شود ؟

 

 

ارتوپدی چیست؟

اصطلاح ارتوپدی ریشه در قرن هجدهم میلادی داشته و توسط پزشک فرانسوی متخصص اطفال به نام نیکولاس آندری شکل گرفته است؛ که طی آن ارتوپد را با یک باغبان مقایسه می کند، که یک درخت کج را به یک دیوار یا موقعیت قوی متصل می کند. از آن زمان این مثال یک نمونه برجسته در همه جوامع ارتوپدی بوده است.

ارتوپد Orthopedics یک تخصص پزشکی است که در حیطه سیستم حرکتی بدن فعالیت دارد. ارتوپد که شاخه ای از پزشکی است به تشخیص ، درمان ، توانبخشی و پیشگیری از صدمات و بیماری های سیستم عضلانی اسکلتی از بدن انسان می باشد. سیستم عضلانی اسکلتی بدن سیستم پیچیده ای است که شامل استخوان ها ، مفاصل ، رباط ها ، تاندون ها ، عضلات و اعصاب است که اجازه می دهد یک فرد حرکت کرده و فعال باشد.

دست ها و پاها و کمر و گردن و لگن و دردهای این مناطق و محدودیت های حرکتی و تغییر شکل اندام ها و لنگ زدن همه و همه در دایره فعالیت ارتوپدی است.

زمانی شاخه ی ارتوپد تنها به مراقبت از کودکان مبتلا به بد شکلی ستون فقرات و عضو محدود می شد اما در حال حاضر ارتوپدی به بیماران در همه سنین از نوزادان با کجی یا پیچیدگی پا تا ورزشکاران جوان که به جراحی آرتروسکوپی نیاز دارند؛ اختصاص داده شده است. این رشته ی پزشکی هم چنین به درمان شکستگی استخوان ها نیز می پردازد.

به پزشکان متخصص این حوزه جراح ارتوپد یا ارتوپدیست می گویند.

 

کار دکتر ارتوپد چیست؟

دکتر ارتوپد، که دارای مدرک پزشکی عمومی و بعد از آن تخصص ارتوپدی است؛ پزشکی است که در تشخیص، درمان، پیشگیری و توان بخشی اختلالات، آسیب ها و بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی بدن آموزش دیده است.

این تخصص به طرز باورنکردنی وسیع و متنوع است. ارتوپدیست یا همان دکتر ارتوپد به درمان طیف گسترده ای از بیماری ها مانند شکستگی و در رفتگی، پارگی رباط، پیچ خوردگی و در رفتن تاندون، در رفتگی عضله و بیرون زدگی دیسک، سیاتیک، کمردرد، زانوی کج، خمیدگی پا، پینه پا و انحراف شست؛ آرتروز و پوکی استخوان، تومور استخوان، پای چنبری، عدم تساوی پا و ناهنجاری انگشتان دست و پا و اختلالات رشد می پردازد.

جراحان ارتوپد برای درمان ضایعات عضلانی، آسیب‌ های ستون فقرات، آسیب های ورزشی و اختلالات مادرزادی هم از روش جراحی و هم غیر جراحی استفاده می کنند. درمان غیر جراحی می تواند شامل استفاده از دارو، ورزش و سایر روش های توان بخشی و یا درمان های جایگزین باشد.

 

وظایف دکتر ارتوپد چیست؟

هدف و وظیفه اصلی ارتوپد و درمان تغییرات دژنراتیو است.

هدف و وظیفه اصلی متخصص ارتوپدی که به او متخصص استخوان و مفاصل یا جراح استخوان و مفاصل یا ارتوپد هم میگویند؛ ارتقاء رشد سیستم عضلانی اسکلتی است. دکتر ارتوپد سعی می کند تا با استفاده از روش های جراحی و غیر جراحی به تشخیص و درمان مشکلات سیستم حرکتی بدن اهتمام ورزد. مشکلاتی مانند :

·   تشخیص آسیب یا اختلال استخوان ها و مفاصل بدنبال ضربات مثل شکستگی، در رفتگی، کشیدگی و رگ به رگ شدن،  آسیب های پاره شدن تاندون ها و رباط ها و
·   درمان با داروها ، تمرینات، جراحی یا سایر برنامه های درمانی
·   عفونت اندام ها
·   آسیب های ورزشی
·   پیشگیری با ارائه برنامه های اطلاعاتی و درمان برای جلوگیری از آسیب ها و یا تاخیر در پیشرفت بیماری ها
·   تمرینات توانبخشی یا درمان فیزیکی برای بهبود حرکت قدرت یا عملکرد
·   تومورهای استخوان و بافت های نرم اندام
·   بیماری ‌های مادرزادی اندام ها

 

برخی از رایج ترین بیماری هایی که توسط یک پزشک متخصص ارتوپد درمان می شوند عبارتند از:

·   آرتریت مفصلی
·   پارگی رباط
·   کمر درد
·   سیاتیک
·   عفونت مفاصل
·   پارگی تاندون ها
·   فتق دیسک
·   خار پاشنه
·   رگ به رگ شدن
·   اختلال هایی مانند کجی پا ،تومورهای استخوان ، انقباض شانه نیز تصاویر بالینی معمولی است که توسط متخصص ارتوپد درمان می شود.

فوق تخصص ارتوپد به چه کسی گفته می شود؟

تمام پزشکان ارتوپد ، مجاز به درمان هر مورد از آسیب های اسکلتی عضلانی می باشند ، با این حال همانند دیگر رشته های پزشکی این رشته نیز می تواند بر روی مناطق خاص شامل پا ، زانو ، شانه ، ستون فقرات ، کودکان و غیره تخصصی تر شده و به عبارت دیگر فلوشیپ یا فوق تخصص آن منطقه را داشته باشد. فلوشیپ مهارت های علمی و تجربی پزشکان فارغ التحصیل را در یک زمینه خاص افزایش می دهد.

متخصصان ارتوپدی با گذراندن دوره های فلوشیپ ( فوق تخصص ) ، فقط با بخش های خاصی از بدن کار می کنند. به عنوان مثال فلوشیپ زانو فقط در مورد بیماری ها و آسیب های زانو ، تعویض مفصل زانو یا آرتروسکوپی زانو؛ و به طور کلی تمام موارد و ناهنجاری هایی که مربوط به زانو می شود ، فعالیت می کنند.

جراح ارتوپد به چه کسی گفته می شود ؟

دکتر جراح ارتوپد ، پزشکی است که حداقل ۱۲ سال تحصیلی را تکمیل نموده باشد؛ و آموزش گسترده ای در تشخیص و درمان آسیب ها و بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی دیده است. هدف جراحی ارتوپدی ، درمان اختلالات مختلف دستگاه اسکلتی و حرکتی یا کاهش علائم آنها می باشد . این مشکلات می تواند بر استخوان ها ، ساختارهای غضروف یا مفصل ها تاثیر بگذارد.

این پزشکان با مشکلاتی که بر سیستم عضلانی اسکلتی تاثیر می گذارند ، مقابله می کنند.

 

متخصص ارتوپد

هر فردی در زندگی خود حداقل یک بار نیاز به مراجعه به دکتر متخصص ارتوپد دارد. زمانی که شما دچار مشکلات و دردهایی در سیستم اسکلتی عضلانی می شوید; مانند احساس ناراحتی در پا، دست، کمر و ... ; به فکر مراجعه به متخصص ارتوپد خواهید افتاد. حیطه ی کاری پزشک ارتوپدی در زمینه ی سیستم حرکتی بدن است; و وظیفه ی بررسی، تشخیص و درمان بیماری های مرتبط با سیستم عضلانی اسکلتی را دارد. فردی که رشته ی ارتوپدی را انتخاب می کند; به مدت 4 سال در بیمارستان آموزش های تخصصی و فوق تخصصی را خواهد دید تا مدرک تخصص ارتوپدی خود را بگیرد.

برخی از مشکلات مرتبط با سیستم حرکتی مانند دیسک کمر و یا دیسک گردن; در صورتی که به درستی و به موقع تشخیص داده نشود; موجب بروز مشکلات و عواقب جدی و جبران ناپذیز مانند فلج شدن می گردد. از این رو توصیه می کنیم در مواقعی که دچار بیماری ها اسکلتی و عضلانی شده اید; در اولین فرصت به یک پزشک متخصص ارتوپد خوب مراجعه نمایید. شما می توانید بهترین متخصصان ارتوپدی در تهران را در کلینیک جامع تخصصی و فوق تخصصی دکتر ارتوپد بیابید.

 ما در این مقاله قصد داریم که اطلاعاتی در خصوص این رشته پزشکی به شما بدهیم. هم چنین بگوییم که بر اساس چه ویژگی هایی بهترین دکتر متخصص ارتوپد را می توانید در مرکز ما بیابید. برای دسترسی سریع تر به مطالب می توانید از فهرست زیر استفاده نمایید.

 

 

فهرست مطالب :

رشته ارتوپدی چیست؟
متخصص ارتوپد چه کسی است؟
متخصص ارتوپد چه بیماری هایی را درمان می کند ؟
یک متخصص ارتوپد خوب چه ویژگی هایی را باید دارا باشد ؟
یک
جستجو و پرسش
دو
مدارک پزشکی متخصص
سه
تجربه و تخصص
چهار
برخورد پزشک با بیمار
پنجم
اتخاذ تصمیم درست در درمان
ششم -  تجهیزات کلینیک

توصیه انتهایی

 

رشته ارتوپدی چیست؟

ارتوپدی یکی از شاخه هایپزشکی است که تمرکز آن بر روی سیستم عضلاتی - اسکلتی بدن انسان است. سیستم عضلاتی اسکلتی بدن یک سیستم پیچیده می باشد که; استخوان ها ، عضلات  ، مفاصل ، رباط ها ، اعصاب و تاندون ها را شامل می شود. هم چنین این سیستم سبب فعالیت فرد است و اجازه می دهد که افراد حرکت کنند. از این رو هرگونه اختلال و مشکل باعث می شود حرکت فرد دچار اختلال گردد. درمان هایی که رشته ی ارتوپدی برای این ناهنجاری ها و مشکلات ارائه می دهد; باا استفاده از دارو، ورزش، فیزیوتراپی و جراحی می تواند باشد. به طور کلی هدف از این درمان ها ترمیم و حفظ سیستم حرکتی و عضلاتی اسکلتی بدن است.

 

متخصص ارتوپد چه کسی است؟

با توجه به تغییر سبک زندگی مردم در دنیای امروزه و افزایش شغل های کارمندی و پشت میز نشینی; تعداد افراد زیادی به علت کم تحرکی دچار مشکلات حرکتی و خشکی و آسیب دیدگی مفاصل و استخوان ها می شوند. همه ی کسانی که درد و یا مشکلی در استخوان ها و مفاصل خود مانند کمر، دست، پا کتف، گردن و .. احساس کنند; به دنبال درمان آن نزد یک متخصص ارتوپد خوب می گردند.

جزئیات بسیار زیادی در بطن هر یک از مشکلات ارتوپدی وجود دارد که تنها پزشک متخصص در این زمینه می تواند آن ها را کشف نماید. ارزیابی تخصصی ناهنجارهای مرتبط با سیستم اسکلتی عضلانی تنها توسط پزشک متخصص ارتوپدی امکان پذیر می باشد. مانند اختلالات راستاها و محورهای حرکتی بدن و اختلالات مربوط به ستون فقرات. از این رو اگر فردی مشکوک است که چنین بیماری های زمینه ای را دارد مخصوصا بیماری های ارثی و مادرزادی; بسیار حائز اهمیت است که به بررسی تخصصی توسط متخصص ارتوپدی دارد. بسیاری از این اختلالات و ناهنجاری ها ی مادرزادی قابل اصلاح هستند. به خصوص اگر در سنین جوانی و نوجوانی اقدام به اصلاح نمایید می توان از بروز مشکلات جدی تر در سنین بالا جلوگیری کرد.

دایره ی فعالیت و حوزه ی کاری متخصص ارتوپد; بررسی و درمان مشکلات و ناراحتی موجود در سیستم عضلانی اسکلتی بدن است. متخصص ارتوپد که به او متخصص استخوان و مفاصل نیز می گویند; سعی می کند با استفاده از روش های درمانی متفاوت مانند دارو، فیزیوتراپی و یا جراحی; به تشخیص و درمان ناهنجاری های ایجاد شده در سیستم حرکتی بدن اهتمام بورزد.

متخصص ارتوپد چه بیماری هایی را درمان می کند ؟

تمام مشکلات، ناهنجاری ها و بیماری هایی که مرتبط با استخوان ها، ستون فقرات،تاندون ها و مفاصل باشد در حیطه ی کاری یک متخصص ارتوپد می باشد. برخی از شایع ترین بیماری هایی که غالب افراد دچار آن می شوند و توسط پزشک ارتوپدی درمان می گردد; عبارتند از :

·   انواع آرتروز ( آرتروز زانو، گردن، کمر )
·   دیسک کمر
·   شکستی استخوان های دست و پا
·   سیاتیک
·   خار پاشنه
·   پارگی تاندون های دست و پا
·   در رفتگی رباط ها
·   عفونت مفاصل
·   جراحی لگن و زانو
·   تومور های استخوان و بافت های نرم
·   ساییدگی مفاصل
·   بیماری مادرزادی اندام ها

 

از شایع ترین اختلالات در جامعه; اختلالات ناشی از کار و ناشی از بدی وضعیت بدن در زندگی(  یا اختلال posture ) می باشد. این دو اختلال بسیار شایع بوده و پیش زمینه ی بسیاری از مشکلات و امراض ( درد کمر و زانو و .. ) می باشند. تشخیص این اختلالات تنها با ارزیابی دقیق از فعالیت و کار فرد توسط متخصص ارتوپد صورت می گیرد. پزشک با ارائه ی توصیه های لازم به فرد در راستای انجام فعالیت کاری او از بروز بیماری های جدی در وی جلوگیری خواهد نمود.

در صورت داشتن علائم اولیه هر یک از بیماری ها; توصیه می کنیم در اولین فرصت به بهترین دکتر متخصص ارتوپد مراجعه نمایید. در این صورت هم روند درمانی بهتر و سریع تری را خواهید داشت; و هم از بروز مشکلات جدی و جبران ناپذیر پیش گیری خواهید نمود. شما می توانید با اطمینان خاطر و بی هیچ نگرانی ای برای ارزیابی سلامتی خود و درمان آن به متخصصین مجرب ما در کلینیک جامع تخصصی و فوق تخصصی دکتر ارتوپد مراجعه نمایید. در ادامه شما را راهنمایی می کنیم که چه معیار هایی را برای انتخاب پزشک معالج خود در نظر بگیرید. با ما همراه باشید.

یک متخصص ارتوپد خوب چه ویژگی هایی را باید دارا باشد ؟

زمانی که افراد دچار دردهای مفصلی و استخوانی شوند; نیار به مراجعه به پزشک می کنند. نکته ای که حائز اهمیت است; مراجعه به پزشک خوب که بتوانید بیماری و مشکلات را به درستی تشخیص دهد و بهترین درمان را اتخاذ نماید. بنابراین باید به دنبال پزشکی بود که در زمینه ی خاصی از ارتوپدی که مربوط به مشکل فرد دارد; تخصص داشته باشد. در ادامه ی این مطلب برخی از معیارهایی را مطرح می‌کنیم که به شما در پیدا کردن بهترین متخصص ارتوپدی کمک می کند.

اگر در تهران یا اطراف آن زندگی می کنید ، باید بدانید که بهترین پزشکان متخصص ارتوپد در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دکتر ارتوپد در دسترس شما هستند. متخصصان ما در کلینیک علاوه بر دارا بودن تخصص و تجربه مورد نیاز شما; به جدیدترین دانش و فناوری دسترسی دارند.

یک جستجو و پرسش

بی شک اولین اقدام برای یافتن دکتر متخصص ارتوپد که انجام می دهیم; تحقیق در اینترنت و خواندن نظرات بیماران مختلف که دچار مشکل مشابه شما بودند; می باشد. با اندکی گشتن و بررسی نظرات افراد متفاوت; نام کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دکتر ارتوپد را خواهید دید. شما می توانید به راحتی وارد سایت ما شده و نظرات بیماران و هم چنین فیلم‌ های تهیه شده از رضایت آنان را مشاهده کنید و از مراجعه خود به مرکز ما مطمئن شوید.

دو مدارک پزشکی متخصص

موردی که حتما باید در نظر بگیرید; ارزیابی مدارک پزشکی، گواهی تحصیلاتی و اعتبار نامه متخصص ارتوپد است. به راحتی می توانید با داشتن شماره نظام پزشکی دکتر مورد نظر خود; مدارک و اعتبار او را ارزیابی نمایید.

سه تجربه و تخصص

داشتن تجربه و مهارت کافی و بالا ی پزشک; باعث می شود تا بیماری و مشکلات مراجعین خود را به درستی و سرعت تشخیص دهد. تشخیص دقیق باعث می شود بهترین درمان برای بیماری صورت گیرد. چرا که اگر پزشک دارای تخصص کافی نباشد; بیماری را نمی تواند به درستی تشخیص دهد و سبب بروز مشکلات جدی تری در فرد گردد. مهارت تشخیص دقیق و سریع; در طی تجربه ی زیاد در طبابت و رویارویی با بیماران مختلف به دست می آید. تمام پزشکان متخصص ارتوپد ما در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دکتر ارتوپد دارای تجربه و مهارت بالایی هستند و بدون هیچ نگرانی می توانید به مرکز ما مراجعه نمایید.

چهار برخورد پزشک با بیمار

از مهم تری معیارهایی که در هنگام انتخاب متخصص ارتوپد، باید به آن توجه نمایید; شیوه ی برخورد پزشک با بیماران و مراجعین خود است. اگر برخورد پزشک به گونه ای باشد که بیمار با او احساس راحتی و اطمینان نماید; بیمار اطلاعات بهتر و دقیقی از مشکلات خود را می دهد و این امر باعث می شود روند درمانی وی سریع تر انجام شود. هم چنین باعث افزایش رضایت بیماران و مراجعین می گردد. پزشک باید برای مراجعه کننده ی خود وقت بگذارد و یه صورت کامل او را معاینه نماید.

پنجم اتخاذ تصمیم درست در درمان

پزشک متخصص ارتوپد باید تمام روش های درمانی برای بیماری مراجعه کننده ی خود را بررسی نماید; تمام مراحل و عوارض احتمالی را در نظر گرفته; و در انتها شیوه ی درمانی ای را اتخاذ نماید که کمترین خطر را برای بیمار دارد و روند بهبود سلامتی بیمار تسریع گردد. این امر مستلزم این  مورد می باشد که پزشک دارای مهارت و تجربه بالا در ارزیابی، تشخیص و درمان داشته باشد.

تمام پزشکان متخصص ارتوپد ما در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دکتر ارتوپد تمامی ویژگی های مطرح شده را دارند و به راحتی می توانید و با اطمینان خاطر درمان خود را در کلینک ما انجام دهید.

ششم -  تجهیزات کلینیک

 معیار مهمی که در انتخاب متخصص ارتوپد معالج خود بایستی مد نظر قرار دهید; خدمات و تجهیزات کلینیکی است که پزشک در آن فعالیت می کند. برخوردار بودن کلینیک از تجهیزات به روز; تاثیر بالایی در درمان بیماری و افزایش رضایت فرد را دارد. کلینیک جامع تخصصی و فوق تخصصی دکتر ارتوپد ، دارای تجهیزات و دستگاه های به روز دنیا برای ارائه بهترین خدمات درمانی به شما می باشد.

 

توصیه انتهایی

ما در این مقاله سعی کردیم در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات شما; توضیحاتی در خصوص ارتوپدی و وظایف و ویژگی های متخصص ارتوپد را ارائه دهیم. بنابراین در زمانی که احساس ناخوشی و درد در اندام ها و مفاصل خود کردید; مانند درد در گردن و کمر; بهترین کار مراجعه به پزشک متخصص ارتوپد خوب در اسرع وقت است. چرا که با این کار از پیشروی بیماری و مشکلات جدی تر جلوگیری می کند. البته باید توجه داشته باشید که به پزشک خوب و با تجربه بایستی مراجعه نمایید. تمام ویژگی هایی که یک پزشک متخصص ارتوپد خوب باید دارا باشد; در این مقاله مطرح کردیم. شما به راحتی و با اطمینان کامل می توانید برای ارزیابی سلامت خود; و درمان بیماری ها به کلینیک جامع تخصصی و فوق تخصصی دکتر ارتوپد مراجعه نمایید و درمان خود را تا بهبودی کامل زیر نظر پزشکان متخصص ما ادامه دهید.

 


پزشکان مرتبط

:: متخصصین ارتوپد

:: فوق تخصص و ارتوپد زانو در تهران


هم
درد
اول
.
.
.