مشاوره آنلاین و نوبت دهی پزشکان همدرد اول
مشاوره آنلاین و نوبــــت دهـی پزشکــــــــان
بهترین دکتر برای کمردرد در تهران
تاریخ انتشار : 1400/04/01 بازدید : 717

بهترین دکتر برای کمردرد در تهران

کمردرد یکی از آسیب‌هایی است که تقریباً می‌توان گفت همه بزرگ‌سالان حداقل یک بار آن را در زندگی خود تجربه کرده‌اند و حتی در برخی مواقع کودکان نیز به دلایل مختلف دچار برخی از کمردردها می‌شوند. ساختار کمر ساختار پیچیده‌ای است و درد کمر تنها مربوط به یک ناحیه نیست و مجموعه‌ای از آسیب‌ها را شامل می‌شود. از جمله این آسیب‌های جدی می‌توان به فتق دیسک، فشار در نخاع، آرتروز شدید و انحراف شدید اشاره کرد که در طولانی مدت می‌تواند باعث ضعف و ناتوانی اندام تحتانی شود و اگر درمان صورت نگیرد ممکن است در مواردی مانند کنترل مدفوع و رابطه جنسی نیز مشکل ایجاد کند. بنابراین تشخیص به موقع و درمان کمر درد نزد بهترین دکتر برای کمردرد در تهران بسیار مهم است. توجه داشته باشید که نحوه ارزیابی کمردرد بسیار تخصصی است و تنها یک متخصص متبحر می‌تواند این کار را قدم به قدم و صحیح انجام دهد. به همین دلیل پیدا کردن بهترین دکتر برای کمردرد در تهران و یا سایر شهرستان‌ها اصلاً کار ساده‌ای نیست. زیرا باید متخصصی باتجربه را پیدا کرد که مطمئن باشید وقتی برای کمردرد به او مراجعه می‌کنید همه جوانب احتمالی را به‌طور کامل بررسی می‌کند تا از احتمال بروز عوارض خطرناک مانند ازکارافتادگی یا افت عملکرد جلوگیری کند.

در ادامه نیز شما را بیشتر با فعالیت این پزشکان و معیارهای انتخاب بهترین دکتر برای کمردرد در تهران آشنا خواهیم کرد.

1.jpg

فهرست مطالب:

بهترین دکتر برای کمردرد در تهران کیست؟

آنچه مشخص است این است که شما برای معاینه و تشخیص علت دردهای کمر باید به یک ارتوپد مراجعه کنید. اما همان‌طور که گفتیم باید یک ارتوپد باتجربه و کار بلد را انتخاب کنید تا بتواند با معاینه‌ای دقیق بهترین تشخیص و درمان را انجام دهد. پس هنگام انتخاب بهترین دکتر برای کمردرد در تهران یا شهرستان‌ها در ابتدا تجربه آن پزشک متخصص در زمینه بیماری‌های مربوط به کمردرد را مورد تحقیق قرار دهید. یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی که ممکن است در ناحیه کمر فرد را گرفتار کند، آسیب ستون فقرات است که معاینه، تشخیص و درمان آن کار هرکسی نیست و باید یک پزشک معتمد و خبره را برای این کار انتخاب کنید. برخی از پزشکان متخصص ارتوپد با نام متخصص ستون فقرات به‌صورت کاملاً تخصصی در این زمینه فعالیت دارند و اگر پزشک متخصص ارتوپد شما تشخیص دهد آسیب در ناحیه ستون فقرات ایجاد شده است، حتماً شما را به یکی از متخصصین ستون فقرات ارجاع می‌دهد. متأسفانه در حال حاضر تخصص‌های مختلفی روی کمر و ستون فقرات کار می‌کنند و همین امر افراد را گیج کرده و یافتن بهترین دکتر برای کمردرد در تهران کمی سخت شده است. ازجمله این متخصصین میتوان به متخصص‌های ارتوپد، طب فیزیکی، درد، کایروپراکتیک، جراحی اعصاب و روماتولوژی اشاره کرد.

بنابراین درصورتی‌که با هرگونه درد در نواحی شانه، کمر، لگن و پا مواجه شدید که شما را از فعالیت‌های روزانه بازداشته و آزارتان می‌دهد، باید از متخصصین متبحر کمک بخواهید. توجه داشته باشید که همه این دردها در کنار اینکه می‌توانند علت‌های متمایزی داشته باشند، در بسیاری از مواقع بر هم تأثیرگذار بوده و باعث دردهای ارجاعی می‌شوند.

کدام یک از تخصص‌ها می‌توانند مشکلات مربوط به ستون فقرات و کمر را حل کنند؟

همان‌طور که در بخش قبل نیز به آن اشاره کردیم، بسته به نوع و شدت آسیب، تخصص‌های مختلفی در این زمینه فعالیت دارند که می‌توان گفت نقش هرکدام به‌صورت جداگانه حیاتی و مهم است. از طرفی انتخاب بهترین دکتر برای کمردرد در تهران به علائم بیمار و مدت زمان بروز علائم نیز بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال دردهای خفیف رفت و برگشتی با دردهای شدید و دائمی از نظر علت ایجاد درد، تشخیص و درمان با هم متفاوت هستند.

در کلینیک همدرد که تیمی تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند و سالیان سال است که در این زمینه تجربه دارند، ابتدا تشخیص‌ها و درمان معمول توسط متخصصین طب فیزیکی و یا فیزیوتراپ آغاز می‌شود. اگر علائم برطرف نشدند و درمان اولیه مؤثر نبود، به‌احتمال‌زیاد شما را به همکاران متخصص ستون فقرات ارجاع می‌دهند تا با آزمایشات تکمیلی مانند ام آر آی بررسی دقیق‌تر انجام شود. البته بسته به میل به خودتان و نظر پزشک برای آنکه خیالتان راحت شود، از همان ابتدا نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. اما در بسیاری از مواقع لزومی ندارد. به‌طورکلی متخصصانی که در درمان بیماری‌ها و آسیب‌های ایجاد شده در ناحیه کمر نقش بسزایی دارند، عبارت‌اند از:

پزشک مراقبت‌های اولیه

فرد در صورت بروز درد در ابتدا به پزشک مراقبت‌های اولیه مراجعه می‌کند که شامل پزشک خانوادگی، پزشک داخلی و متخصص اطفال می‌شود.

فیزیوتراپیست

فیزیوتراپ‌ها در زمینه تکنیک‌های غیر جراحی برای پیشگیری یا از بین بردن درد و افزایش توانایی فردی دانش تخصصی گسترده‌ای دارند و اگر تحت نظر یک فیزیوتراپیست باشید، احتمال بروز آسیب‌های مربوط به کمر، شانه، پا و ... در آینده نیز به حداقل می‌رسد. همچنین در صورت جراحی، فیزیوتراپیست به شما کمک می‌کند تا هرچه سریع‌تر بتوانید توانایی حرکت خود را مانند قبل به دست آورید. انجام فیزیوتراپی بعد از بسیاری از جراحی‌ها جزء اجتناب‌ناپذیر روند درمان می‌باشد.

متخصص ستون فقرات

می‌توان گفت ستون فقرات مهمترین جزء در ناحیه کمر است و آسیب‌های وارد شده به این ناحیه می‌تواند تاثیر بسیار منفی در عملکرد بدن داشته باشد و یا توانایی انجام فعالیت‌های روزانه را از شما بگیرد. متخصص ستون فقرات آسیب‌های ایجاد شده در این ناحیه را بصورت دقیق بررسی می‌کند تا در صورت نیاز جراحی را تجویز نماید و در غیر این صورت با مدیریت آسیب بتواند به درمان شما کمک کند.

جراح ارتوپد

جراح ارتوپد متخصصی است که در صورت تجویز جراحی توسط متخصصین دیگر خود نیز یک بررسی دقیق در مورد آسیب ایجاد  شده انجام داده و بعد در صورت نیاز، برایتان جراحی را انجام می‌دهد. کمردرد فقط در صورت اجبار نیاز به جراحی دارد و در بسیاری از موارد برخی از روش‌های غیر جراحی مانند تزریق گاز اوزون، درمان‌های دستی، تزریق داروهای ضدالتهاب و ورزش می‌تواند کمردرد را کنترل کرده و یا جراحی را مدت‌ها به تعویق بیندازد.

متخصص طب فیزیکی و توان‌بخشی

 این متخصصین در درمان جراحات ایجاد شده یا آسیب‌های حرکتی متخصص هستند و از روش‌های غیر جراحی برای درمان بیماری‌های مربوط به کمر مانند تنگی کانال نخاعی استفاده می‌کنند.

2.jpg

متخصص مغز و اعصاب

گاهی آسیب‌های ایجاد شده در ناحیه کمر مانند سیاتیک منشاء عصبی دارند. در این صورت متخصصین مغز و اعصاب می‌توانند به تشخیص دقیق علت درد و درمان آن به شما کمک کنند.

متخصص بیماری‌های استخوان یا متخصص درد

متخصص درد فردی است که با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته سعی می‌کند به شما در مدیریت درد کمک کند تا در صورت امکان نیاز به جراحی نداشته باشید. بنابراین بسیار مهم است که دستوراتشان موبه‌مو انجام شود. این متخصصین در توان‌بخشی و بازیابی توان فعالیت ناحیه جراحی شده بعد از عمل نیز نقش بسزایی دارند و باعث بهبود سریع‌تر می‌شوند.  

بیماری‌های قابل‌درمان توسط بهترین دکتر برای کمردرد در تهران

با توجه به مواردی که توضیح دادیم، حتماً تاکنون متوجه شده‌اید که کمر چه ناحیه پیچیده‌ای در بدن است و شاید تشخیص علت درد و مشکل در ناحیه کمر تنها از عهده یک متخصص برنیاید و نیاز باشد تیمی از متخصصین در این زمینه اظهارنظر کنند تا بهترین روش درمان برای شما در نظر گرفته شود. بسته به نوع آسیب بهترین دکتر برای کمردرد در تهران را می‌توانید در کلینیک همدرد بیابید و اطمینان داشته باشید که همه موارد مورد نیاز بررسی می‌شود. از جمله آسیب‌هایی که این کلینیک تاکنون تجارب موفقیت‌آمیزی در درمان آن‌ها داشته است، عبارت‌اند از:

  • شکستگی‌های فشرده‌ در ناحیه کمر
  • مشکلات دیسک دژنراتیو، گردن و یا کمر
  • بیماری‌های مفصلی
  • فتق دیسک
  • آسیب‌های ناشی از پوکی استخوان
  • دردهای مربوط به سیاتیک
  • درمان آسیب‌هایی که منجر به تغییر شکل ستون فقرات و عوارض بعدی شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به اسکولیوز (خمیدگی طرفی ستون فقرات) و یا قوز اشاره کرد.
  • درمان عفونت‌های مربوط به ستون فقرات
  • درمان تنگی کانال نخاعی
  • برداشتن تومور ستون فقرات
  • ترومای ستون فقرات (منظور اتفاقات ناگهانی و شدید مانند برخی از تصادفات است که باعث آسیب‌های خطرناک مانند شکستگی مهره‌های کمر می‌شود.)
  • درمان اسپوندیلوز (تنگ شدن فضای بین مهره‌ها)‌
  • درمان اسپوندیلولیستزی (تغییر مکان مهره به‌طرف جلو)‌
  • درمان رگ به رگ شدن کمر یا کشش
  • درمان آرتروز مفاصل مانند مفصل ران، ستون فقرات و مفصل زانو
  • درد و مشکلات شانه
  • مشکلات زانو
  • مشکلات مچ پا و دست
  • انواع بی‌ثباتی‌ها و نیمه دررفتگی‌ها در مفاصل دست، زانو، پا یا لگن
  • درمان انواع دردهای مزمن در نواحی مختلف بدن که مربوط به اسکلت‌بندی بدن هستند.
  • تشخیص بیماری‌های ستون فقرات

بهترین دکتر برای کمردرد در تهران از چه روش‌هایی برای تشخیص استفاده می‌کند؟

تشخیص علت آسیب‌های مربوط به کمر همیشه کار ساده‌ای نیست و گاهی مواقع تنها یک عکس‌برداری رادیولوژی نمی‌تواند به تشخیص دقیق کمک کند. در این صورت پزشک متخصص باتجربه از روش‌های زیر برای این کار استفاده خواهد کرد:

تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (ام آر آی)

این نوع تصویربرداری بسیار دقیق است. در این روش از میدان مغناطیسی و امواج رادیو فرکانس برای تصویربرداری استفاده می‌شود و تمام جزئیات را به‌خوبی نشان می‌دهد. به‌علاوه اسکن ام آر آی می‌تواند شواهدی از آسیب‌های قبلی بهبودیافته را نیز نشان دهد.

میلوگرام

در این روش نیز از اشعه ایکس استفاده می‌شود که بیشتر برای آسیب‌های ستون فقرات کاربرد دارد. درواقع یک تصویر بسیار دقیق از ستون فقرات می‌دهد. برای این کار یک مایع رنگی به مایع نخاعی تزریق می‌شود.

توپوگرافی کامپیوتری

در این روش از اشعه ایکس برای ایجاد یک تصویر سه بعدی از ستون فقرات استفاده می‌شود.

تست نوار عصب و عضله و بررسی‌های هدایت عصبی

پزشک توسط این تست، فعالیت الکتریکی در عضلات و اعصاب را اندازه‌گیری می‌کند. از طرفی می‌تواند از این طریق آسیب‌های مربوط به اعصاب و ایجاد فشار در عصب‌ها را شناسایی کند.

روش‌های درمان توسط بهترین دکتر برای کمردرد در تهران

روش درمان به طور مستقیم به منشأ آسیب بستگی دارد. به‌طورکلی درمان‌ها شامل دو نوع درمان غیر جراحی و جراحی هستند. معمولاً در آسیب‌های ضعیف پزشک متخصص سعی می‌کند از روش‌های غیرتهاجمی مانند فیزیوتراپی و توان‌بخشی برای از بین بردن درد و کنترل آن استفاده کند. اما در موارد شدید و آسیب‌های خطرناک مانند شکستگی، جراحی امری ضروری است و نمی‌توان از آن اجتناب کرد. آنچه مهم است پیدا کردن یک پزشک حاذق و قابل اعتماد است تا بتوانید دوباره به توانایی فعالیتی قبل خود باز گردید.

جمع‌بندی

باتوجه به ساختار پیچیده ناحیه کمر و طیف گسترده‌ای از آسیب‌ها که ممکن است در این ناحیه اتفاق بیفتد، پیدا کردن بهترین دکتر برای کمردرد در تهران و سایر شهرستان‌ها کار آسانی نیست و در موارد شدید شما باید توسط تیمی از متخصصین حمایت شوید تا آسیب ایجاد شده به‌طور کامل برطرف شود. شما می‌توانید برای تشخیص و درمان‌های تخصصی با اطمینان خاطر به کلینیک‌های تخصصی ارتوپدی مراجعه کنید و از مهارت متخصصین با تجربه این کلینیک‌ها بهره‌مند شوید تا هرچه زودتر بهبود یابید.

 


پزشکان مرتبط

:: متخصصین ارتوپد


دکتر برای کمردرد بهترین_دکتر متخصص گوارش تهران آسیب‌های_کمر
هم
درد
اول
.
.
.